tisdag 25 november 2008

100 inlägg



Målet när jag startade Finpop i juli var att skriva hundra inlägg innan julen. Med en månad kvar har jag nått det målet. Jag har haft väldigt kul när jag har jobbat med Finpop, och jag undrar varför jag inte började tidigare. Finpop är en ganska smal blogg om breda ämnen och ofta är texterna långa. Att jag överhuvudtaget har några läsare gör mig väldigt glad, även om jag främst skriver för min egen skull. Jag tänker fortsätta med Finpop så länge som jag tycker att det är kul och givande. Det innebär att ni förmodligen kan se fram emot ytterligare några hundra inlägg.

Jag vill tacka alla som läser Finpop. Att det finns folk som gillar det jag gör betyder mycket. Jag vill också tacka de som kommenterar mina texter och länkar till mig. Självklart måste jag också tacka mamma och pappa som på eget bevåg lyckades hitta Finpop och alltid läser det jag skriver och har vettiga åsikter om bloggen.

Finpop har aldrig varit, och kommer aldrig att vara, en (helt) egocentrisk blogg och för att ge ett sympatiskt intryck tipsar jag här om fem svenska bloggar som jag läser regelbundet:

1. Weird Science
Det är otroligt förutsägbart av mig att tipsa om Weird Science. Läser du den här bloggen är sannolikheten stor att du också läser Weird Science. Men faktum kvarstår att Weird Science är den bästa svenska film- och TV-bloggen där skribenterna är passionerade och smarta. Det som skrivs på Weird Science är sällan ointressant.

2. Maela – “Populärkultur orsaker cancer
Maela gillar serietidningar, dyra leksaker, bra film, grym musik och har en väldigt fin humor. Tyvärr skriver han inte särskilt ofta längre, varför man kan behöva dryga ut sitt nördbehov med liknande bloggar som Geekporr och A Page To Pass The Time.

3. En man med ett skägg
Ibland är Kalle Lind helt otroligt rolig. Som den gången han skrev en serie bloggar om Henning Sjöströms vulgära ungdom. Ibland känns han dock mest som en trött småborgare som försöker göra sig lustig över en svunnen tid som han aldrig kommer kunna förstå.

4. Kristin Lundell om nöje

Jag gillar Kristin Lundell. Hon verkar väldigt sympatisk och har ofta bra smak.

5. You Gotta Regard
En skämtteckningsblogg om studentlivet i Uppsala. Det är en annorlunda blogg som ofta är väldigt rolig. Efter en periods inaktivitet verkar bloggen vara tillbaka och det big time. Han skildrar studentlivet och staden Uppsala på ett ovanligt och träffsäkert sätt.

Som avslutning på inlägget kan jag avslöja att kvinnan i "headern" heter Sandie Shaw och att hon är "the ultimate working-class 'it' girl".

Inga kommentarer: